اتاق نشیمن
۱۸ دي ۱۳۹۵ بازدید 3451
چاپ این صفحه

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین بخش‌های عمومی هر خانه محسوب می‌شود. این اتاق جایی است که در آن از مهمان‌هایتان پذیرایی می‌کنید و در نتیجه فضایی است که می‌توانید سلیقه‌ی خود را به معرض نمایش بگذارید. چه اتاق نشیمن روشن و پر رنگ و لعابی را دوست داشته باشید، چه نشیمن آرامش بخش و با رنگ‌های ملایمی بخواهید، در هر صورت اتاق نشیمن شما باید فضایی خاص و منحصر به فرد باشد.

 

یکی از راه‌های نشان دادن سلیقه‌ی شخصیتان در اتاق نشیمن، استفاده از رنگ‌های مختلف است. در واقع رنگ یک ابزار طراحی همه‌کاره است که بدون هزینه‌ی زیادی می‌تواند در هر فضایی تغییرات چشمگیری ایجاد کند.

در این مطلب چند ایده‌ خلاقانه برای تغییر دادن اتاق نشیمن منزلتان مشاهده خواهید کرد که بیشتر بر مبنای استفاده از رنگ می‌باشند.

 

1- رنگ کردن متفاوت یکی از دیوارها

اگر به رنگ خاصی علاقه دارید که برای استفاده در کل اتاق نشیمن زیاد مناسب به نظر نمی‌رسد و فضا را بیش از حد تیره یا روشن می‌کند می‌توانید فقط یکی از دیوارهای اتاق نشیمن را به آن رنگ درآورید و آن دیوار را به نقطه کانونی نشیمن تبدیل کنید.

 

رنگ کردن متفاوت دیوارها

 

بهترین حالت در این نوع طراحی این است که دیوار کانونی شما بتواند ویژگی‌های معمارانه‌ی منزلتان یا آثار هنری و تابلوهای شما را بهتر نشان دهد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که مجبور نیستید فقط از یک رنگ استفاده کنید و می‌توانید رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید. برای مثال می‌توانید با راه‌راه کردن دیوارتان از چند رنگ به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

2- ایجاد تضاد با سقف

سقف هر خانه معمولا فضایی است که همیشه مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. با اضافه کردن مقداری رنگ به سقف نشیمن می‌توانید به آن مقداری جذابیت بصری بیفزایید که در تضاد با دیوارها باشد و فضا را پویاتر کند.

 با انتخاب یک رنگ قوی تاثیر این کار را به وضوح می‌توانید در اتاق نشیمن منزلتان ببینید.

 

تضاد با سقف و هارمونی آن با مبلمان

 

 اگر سقف نشیمنتان کوتاه است، انتخاب رنگی از طیف سرد مانند آبی یا یاسی باعث بلندتر به نظر رسیدن سقف می‌شود و در نتیجه اتاق نشیمن بزرگ‌تر به نظر می‌آید.

 

3- رنگ کردن کف اتاق نشیمن

 

رنگ کردن کف اتاق نشیمن یک تصمیم جسورانه در طراحی محسوب می‌شود که اتفاقات هیجان‌انگیزی را در منزلتان رقم خواهد زد.

رنگ‌های روشن و یکدست در کف نشیمن معمولا به فضا حس مدرن بودن و سادگی می‌دهند.

 

رنگ متفاوت کف ساختمان

 

همچنین می‌توانید با انتخاب رنگی متضاد با دیوارها فضای متفاوتی را تجربه کنید.

 این انتخاب رنگ بیشتر از آنکه قاعده‌ی خاصی داشته باشد یک تصمیم و تمایل شخصی است.

 

4- استفاده از بافت

 

برای داشتن ظاهری جذاب‌تر می‌توانید هر کدام از ایده‌های بالا را با یک بافت ترکیب کنید. برای این کار می‌توانید از انواع تکنیک‌های سنتی و مدرن استفاده کنید.

 برای مثال پتینه کاری هنری است که توسط آن و با ابزارها و رنگ‌های مختلف می‌توانید بافت‌های بصری زیبایی روی دیوارهای منزلتان ایجاد کنید یا در حالت ساده‌تر از کاغذ دیواری برای این کار استفاده کنید.

 

 

 اضافه کردن مقداری بافت به دیوارها یا سقف اتاق نشیمنتان فضا را لوکس‌تر می‌کند، به خصوص اگر این تکنیک را به یک دیوار محدود کنید.

 


5- استفاده از نقاشی دیواری

 

یکی از ایده‌های رنگی جالب برای اتاق نشیمن استفاده از نقاشی دیواری است، به این معنی که روی یکی از دیوارها را نقاشی کنید یا از یک نقاش بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

 

نقاشی دیواری

 

 این نقاشی دیواری می‌تواند در ابعاد کوچک باشد یا کل دیوار را شامل شود. اگر امکان رنگ کردن دیوارها برایتان فراهم نیست به جای آن می‌توانید از یک تابلوی بزرگ نقاشی استفاده کنید و آن را به دیوار بیاویزید.

 

 

 

 

 

۱۸ دي ۱۳۹۵ بازدید 3451
چاپ این صفحه
منوی دسترسی