مبلمان اتاق نشیمن
۲۲ دي ۱۳۹۵ بازدید 4053
چاپ این صفحه

مبلمان اتاق نشیمن

ست مبل در هر اتاق نشیمن در مرکز توجه قرار دارد و به همین دلیل سبک و نوع مبل‌ها اهمیت بسیاری دارد.

ست مبلمان، فضای اتاق و مرزهای فضایی را تعریف می‌کند.

مبل‌ها در انواع رنگ‌ها، طرح‌ها، اندازه‌ها و شکل‌ها ساخته و به بازار عرضه می‌شوند و بخش مهم انتخاب سبک و مدل آن‌ها به سلیقه‌ی شما مربوط می‌شود.

در این مطلب 5 ست محبوب مبل اتاق نشیمن را با هم مرور می‌کنیم که بهتر است پیش از خرید مبل، با آن‌ها آشنا شوید

 

 

 

1- ست مبل چند تکه

مبل‌های چند تکه از محبوب‌ترین ست‌ها برای اتاق نشیمن محسوب می‌شوند. این مدل ست می‌تواند هر اتاق نشیمنی را به فضایی شیک و مد روز تبدیل کند. علاوه بر این مبل‌های چند تکه بسیار گرم و نرم و راحت هستند.

 

ست مبل چند تکه

 

ست مبل چند تکه همان‌طور که از اسمش پیداست از چند بخش مجزا ساخته شده است که می‌توانید به روش‌های مختلف آن‌ها را کنار هم قرار دهید. دو چینش معمول برای این مبل‌ها L شکل و U شکل هستند.

 

 

 

 

2- ست مبل چوبی

 

ست‌های چوبی بیشتر در دکوراسیون نشیمن‌های آسیایی دیده می‌شوند. این نوع مبل ظاهری رسمی به اتاق نشیمن می‌دهد.

 

ست مبل چوبی

مزیت مبل‌های چوبی این است که به دلیل متصل نبودن کوسن‌ها و بالشتک‌ها به بدنه‌ مبل، به راحتی قابل شستشو و تعویض می‌باشند و می‌توانید هر چند وقت یکبار با هزینه‌ای نه چندان زیاد پارچه‌های آن‌ها را عوض کرده و ظاهر نشیمن خود را نو کنید.

 

 

3- ست مبل حصیری

ست‌های حصیری بسیار محکم و در عین حال خوش فرم هستند. این مبل‌ها می‌توانند به خوبی در دماهای بالا مقاومت کنند و بدون هیچ تغییری باقی بمانند. به همین دلیل است که از این نوع مبل هم در فضاهای داخلی و هم در فضاهای خارجی استفاده می‌شود.

 

ست مبل حصیری

در مبل‌های حصیری نیز مانند مبل‌های چوبی، امکان تعویض و شستشوی بالشتک‌ها به سادگی امکان پذیر است.

 

 

4- ست مبل چسترفیلد

مبل‌های چسترفیلد به رویه‌ دکمه‌دار و لحاف مانندشان مشهور هستند. دسته و پشتی این مبل‌ها ارتفاع یکسانی دارد. دسته‌های برگشته‌ مبل چسترفیلد به خوبی نشانگر سبک کلاسیک آن می‌باشد.

 

ست مبل چسترفیلد

 

5- ست مبل پشت شتری

مبل پشت شتری که اروپایی‌ها به آن camel back می‌گویند بیشتر مناسب فضاهای رسمی هستند. پشتی این مبل درست مانند کوهان شتر یک منحنی است که در وسط ارتفاع بیشتری داشته و هر چه به گوشه‌های انتهایی نزدیک می‌شود ارتفاع آن کاهش می‌یابد. همچنین این پشتی‌ها بسیار محکم می‌باشند و نشیمن‌گاه‌ها نیز عمق زیادی ندارد.

 

ست مبل پشت شتری

 

۲۲ دي ۱۳۹۵ بازدید 4053
چاپ این صفحه
منوی دسترسی